Szkolenia

Szkolenia :

 9-10 września 2017r.

Wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi problemami w nauce 
wg programu integracji odruchów Sally Goddard-Blythe INNP-chester 


prowadzenie:
mgr Iwona Palicka – Specjalista Psychologii Klinicznej – Neuropsycholog, terapeuta SI, BI,
Neurorozwoju INPP i treningu słuchowego Johansen IAS, Trener INPP

Program szkolenia:
Dzień I. (sobota) godz. 10.00-18.00:
Objawy i symptomy odruchów pierwotnych
Kryteria diagnostyczne
Przegląd badań nad wpływem nieprawidłowych odruchów pierwotnych i posturalnych na trudności szkolne
Wpływ programu stymulacji oraz wygaszania odruchów na wyniki szkolne
Funkcjonowanie układu przedsionkowego
Omówienie problemów związanych z percepcją słuchową
Testy na równowagę i koordynację

Dzień II. (niedziela) godz. 9.00-15.00:
Testy odruchów: TOB, ATOS, STOS, testy na wodzenie wzrokiem oraz percepcję wzrokową
Praktyczne warsztaty z wykorzystaniem Programu Ćwiczeń Integrujących dla Szkół

Po odbytym szkoleniu uczestnik otrzymuje zaświadczenie o udziale
w szkoleniu sygnowane przez INPP-Polska
uprawniające do prowadzenia zajęć grupowych wg metody INPP
cena: 450 zł/ osoba
wpłata najpóźniej na 14 dni przed rozpoczęciem szkolenia
UWAGA:
od 2015r. rekomendowanym podręcznikiem do szkolenia jest publikacja dr Sally Goddard-Blythe wydana przez PWN „Jak ocenić dojrzałość dziecka do nauki? (wydanie II) nowe wydanie 2015r.”
możliwość zakupu u trenera prowadzącego szkolenie w cenie 30zł.
ilość osób: max 24
Miejsce:
Zgłoszenia: pomoc@integra.edu.pl
Organizator: Gabinet Psychologiczny dla Dzieci i Młodzieży
CENTRUM STYMULACJI ROZWOJU DZIECKA
„Uczenie przez zmysły”- Iwona Palicka
61-160 Poznań, Wiórek ul. Podleśna 10
Regon: 634546521 NIP: 777-156-69-21
WPŁATY: konto mBank 22 1140 2004 0000 3902 34448138

17 wrzesień 2017

Sensoryczny świat dziecka z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego (SPD)ze szczególnym uwzględnieniem dzieci z spektrum autyzmu (ASD). Strategie pomocy w domu, przedszkolu, szkole. Opracowanie procedur samoregulacyjnych.

 10.00- 16.00

Szkolenie skierowane do rodziców i nauczycieli pracujących z dzieckiem z  SPD, ASD.

Program szkolenia:

  1. Sensoryczny świat dziecka – czemu służy integracja sensoryczna, obraz dziecka z SPD w codziennym życiu.
  2. Rodzaje i objawy zaburzeń przetwarzania sensorycznego:

– nadreaktywność, podreaktywność sensoryczne, poszukiwanie sensoryczne, dyspraksja, trudności posturalne.

  1. Zaburzenia przetwarzania sensorycznego u dzieci z ASD
  2. Jak pomóc dziecku w samoregulacji potrzebnej do komunikacji: strategie radzenia sobie z sensoryzmami .
  3. Sposoby radzenia sobie z zachowaniami trudnymi wynikającymi z trudnościami w samoregulacji (wybuchy emocji, autoagresja , złość). ABC zachowania trudnego.
  4. Warsztat: opracowywanie procedur samoregulacyjnych na wybranych przykładzie.
  5. Praca z publikacją „Podejmij wyzwanie”. Materiały do określania trudności w sferze przetwarzania sensorycznego bodźców dla dzieci, rodziców, terapeutów i nauczycieli.

Koszt szkolenia 120 zł w cenie publikacja : „Podejmij wyzwanie. Materiały do określania trudności w sferze przetwarzania sensorycznego bodźców dla dzieci, rodziców, terapeutów i nauczycieli”. Aleksandra Światowska Wydawnictwo Harmonia

Zgłoszenie przez formularz znajdujący się na dole strony lub mailowo: pomoc@integra.edu.pl

16 wrzesień 2017

Temat:Wprowadzenie zmian w diecie jako czynnik wspomagający terapię  dzieci z ASD

Program szkolenia:

  • Percepcja zjawiska autyzmu.
  • Wpływ sposobu żywienia na rozwój umysłowy i fizyczny dziecka.
  • Wpływ problemów pochodzenia sensorycznego na wybiórczość żywieniową, wpływ na samoregulację dziecka, procedury radzenia sobie z trudnościami.
  • Specyfika zachowań żywieniowych osób z autyzmem- złożone uwarunkowania wyborów żywieniowych.
  • Wpływ codziennej diety na zdrowie i funkcjonowanie dziecka z autyzmem.
  • Umiejętny dobór badań oraz sposobu żywienia (indywidualność zaleceń)

– stan zapalny jelit

– alergie, nadwrażliwości i nietolerancje pokarmowe

– celiakia, nieceliakalna nadwrażliwość na gluten

  • Najczęściej proponowane zmiany w sposobie żywienia osób z autyzmem.
  • Możliwy wpływ wybranych substancji dodatkowych na funkcjonowanie dziecka.
  • Wspomaganie suplementacyjne diety u osób z autyzmem- czy zawsze istnieje taka konieczność.
  • Zasadność wprowadzenia dostosowanego do indywidualnych potrzeb postępowania dietetycznego- korzyści.
  • Studium przypadku.
  • Podsumowanie, Dyskusja

Czas trwania: 10.00-18.00

Osoba prowadząca: Ewa Jagodzińska – dietetyk medyczny, współpracujący z poradniami dla dzieci ASD,

Aleksandra Światowska – terapeuta integracji sensorycznej

Miejsce szkolenia: Centrum Teraputyczno-Edukacyjne INTEGRA , Tychy ul. Husarii Polskiej 1b

Koszt : 250 zł (materiały szkoleniowe/kawa/herbata/poczęstunek) możliwość wystawienia faktury na fundacje.

Liczba miejsc:20 – decyduje kolejność wpłat

Zgłoszenia : pomoc@integra.edu.pl lub przez formularz kontaktowy na dole strony

 

21.10.2017

Wybiórczość żywieniowa – warsztaty dla rodziców dzieci 2-6 lat

Warsztaty dla rodziców dzieci w wieku od 2 do 6 lat, którzy obserwują u swoich dzieci wybiórczość żywieniową ze szczególnym uwzględnieniem dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej.
Program:
– omówienie problemu – smak, węch, dotyk jakie mają znaczenie?
– w poszukiwaniu przyczyn – na co zwrócic uwagę?
– jak kaształtują się nawyki żywieniowe,
– o najważniejszej roli rodzica ,
– działamy – procedury jakie nalezy wdrożyć na podstawie analizy przypadku,
– metody działania, przygotowanie indywidualnych pomocy.

Koszt 80 zł (dowoje rodziców 120 zł)
Zgłoszenia : pomoc@integra.edu.pl

Miejsce: Centrum Terapeutyczno – Edukacyjne INTEGRA – Tychy

Szkolenie skierowane do rodziców i nauczycieli pracujących z dzieckiem z ASD. szczegółowy program poniżej. Zgłoszenia poprzez formularz znajdujący się na dole strony.

  1. Sensoryczny świat dziecka ze spectrum autyzmu – czemu służy integracja sensoryczna, obraz dziecka z SPD w codziennym życiu. –  szkolenie możliwe do zrealizowania po zebraniu grupy.
  2. Rodzaje i objawy zaburzeń przetwarzania sensorycznego:

– nadreaktywność sensoryczna

– podreaktywność sensoryczna

– poszukiwanie sensoryczne

– dyspraksja

  1. Biały szum
  2. Jak pomóc dziecku w samoregulacji potrzebnej do komunikacji: strategie radzenia sobie z sensory zmami – strategie terapeutyczne .
  3. Sposoby radzenia sobie z zachowaniami trudnymi wynikającymi z trudnościami w samoregulacji (wybuchy emocji, autoagresja , złość). ABC zachowania trudnego. 

Oferta szkoleń  z zakresu zaburzeń przetwarzania sensorycznego (SPD) (szkolenia z zakresu integracji sensorycznej):

  • Szkolenia skierowane do pedagogów, nauczycieli, rad pedagogicznych, psychologów, logopedów, fizjoterapeutów, rodziców dzieci z SPD
  • Szkolenia organizowane na terenie Centrum Terapeutyczno-Edukacyjnego INTEGRA oraz wyjazdowe, w placówce organizatora itp.
  • Terminy szkoleń w naszej siedzibie w Tychach pojawiać się będą na bieżąco.

Szkolenie 1

Sensoryczny świat dziecka z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego (SPD).Strategie pomocy w domu, przedszkolu, szkole. (6h) (zapytaj o szczegółowy program poprzez nasza formularz kontaktowy) .

Szkolenie 2

Sensoryczny świat dziecka ze spectrum autyzmu (4h) (zapytaj o szczegółowy program poprzez nasza formularz kontaktowy)

Zapytaj o szczegóły

Reklamy

Jedna uwaga do wpisu “Szkolenia

  1. Pingback: Pomysły na wy korzystanie podczas terapii i w domu- materiały „PODEJMIJ WYZWANIE …” | Centrum Terapeutyczno – Edukacyjne INTEGRA

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s