Informacje:
INTEROCEPCJA.
O TYM JAK ŚWIADOMOŚĆ CIAŁA WPŁYWA NA NASZE EMOCJE I JAK POMÓC DZIECKU POPRAWIĆ ŚWIADOMOŚĆ INTEROCEPTYWNĄ.
Co wiemy o ósmym zmyśle i dlaczego jest tak ważny?
Jak może pomóc w regulacji?
Jak wspomagać świadomość interoceptywną?
Interocepcja to zmysł o którym mówimy w odniesieniu do integracji sensorycznej najmniej ale okazuje się, że pełni on znacząca rolę w naszej regulacji. Problemy ze świadomością interoceptywną mają dzieci z zaburzeniami procesów integracji sensorycznej, zaburzeniami ze spektrum autyzmu, ADHD. Trudności w obrębie tego zmysłu widoczne są także u osób zmagających się z depresją czy lękowych.
Publikacja ma zatem przybliżyć znaczenie tego zmysłu a także wskazać sposoby zwiększania świadomości interoceptywnej. Materiały w niej zawarte odpowiednio modyfikowane mogą być wykorzystywane w pracy z dziećmi od 3 roku życia do okresu nastoletniego. Wybór spośród zawartych w publikacji materiałów należy do rodzica czy terapeuty, który najlepiej zna swoje dzieci.
E-book w formie PDF stron 59 zawiera następujące treści:
Część teoretyczna
1.Interocepcja nasz ósmy zmysł
2. Gdzie mieszka interocepcja ?
3. Znaczenie interocepcji w codziennym funkcjonowaniu
4. Interocepcja a zaburzenia integracji sensorycznej
Część praktyczna
Etap 1 Znajomość i świadomość części i narządów naszego ciała
Etap 2 Emocje i stany mieszkają w naszym ciele
Etap 3 Zwiększ swoją świadomości interoceptywną – ćwiczenia praktyczne: oddech, uświadom sobie zmiany zachodzące w ciele, mięśnie, skóra, słuch
Plansza: toaleta
Lista kontrola – interocepcja
Dodatek: pliki dźwiękowe do treningu: głośno/ cicho
- instrumenty (6 różnych)
- gwar uliczny
- odkurzacz
- suszarka
- mikser
- kapiąca woda
- otwieranie drzwi
- dzieci
Cena :
26,90zł
Organizer terapeuty integracji sensorycznej
W planerze znajdziecie miejsce na następujące wpisy:
- Podstawowe dane o diagnozie dziecka, jego mocnych stronach, informacje uzyskane od rodzica.
- Możliwość rozpisania zaburzeń według kryteriów diagnostycznych SPD.
- 11 punktowy przewodnik po tym jak prowadzić terapię według zasad ASI
- Miejsce na wyciągnięcie wniosków i określenie celów terapii na podstawie diagnozy.
- Miejsce na analizę wewnętrznej motywacji dziecka.
- Miejsce na wnioskowanie kliniczne.
Słowo wstępu z organizera
„Wstęp
Materiały, które trzymacie w ręku zostały przygotowane z myślą zarówno o osobach, które stawiają pierwsze kroki w terapii integracji sensorycznej, jak również dla tych, którzy mają doświadczenie ale może potrzebują większej organizacji w celu przejrzystości podejmowanych działań.
Sesji integracji sensorycznej nie planujemy w formie konspektu. Zupełnie nie takie jest jej założenie. Jednakże na podstawie diagnozy, rozmów z rodzicami, obserwacji dziecka wytyczmy główne cele, modyfikujemy nasze działania, dokonujemy podsumowania tak, abyśmy mogli być jak najlepszym „pomocnikiem” dziecka i jego rodziców.
Czasami usystematyzowanie działań pozwala nam na łatwiejszy wgląd w aktualną sytuację dziecka.
Organizer można traktować jako pomoc w sporządzanych po sesjach obserwacjach. Może on być wykorzystywany w całości lub w razie potrzeby można drukować poszczególne strony. Nie każde dziecko wymaga tak szczegółowej obserwacji. Ale możemy spotkać dzieci, które mają trudności w osiągnięciu założonych celów, wtedy systematyczny wgląd w nasze oddziaływania i ich rezultaty jest konieczny.
Życzę wielu radosnych chwil podczas terapii.
Aleksandra Światowska”
Cena: 14,90
Format: PDF, stron: 15 :Zamówienia : zakładka Ebook
E-booki można zamówić korzystając z formularza w tytule wpisać nazwę, lub pisząc do mnie na adres pomoc@integra.edu.pl.
Na Państwa adres mailowy zostaną wysłane wszystkie informacje konieczne do dokonania przelewu.
Uwaga!!! Teraz w zestawie taniej Planer terapeuty+ Interocepcja za 36,90 zł
Słowo wstępu z organizera
„Wstęp
Materiały, które trzymacie w ręku zostały przygotowane z myślą zarówno o osobach, które stawiają pierwsze kroki w terapii integracji sensorycznej, jak również dla tych, którzy mają doświadczenie ale może potrzebują większej organizacji w celu przejrzystości podejmowanych działań.
Sesji integracji sensorycznej nie planujemy w formie konspektu. Zupełnie nie takie jest jej założenie. Jednakże na podstawie diagnozy, rozmów z rodzicami, obserwacji dziecka wytyczmy główne cele, modyfikujemy nasze działania, dokonujemy podsumowania tak, abyśmy mogli być jak najlepszym „pomocnikiem” dziecka i jego rodziców.
Czasami usystematyzowanie działań pozwala nam na łatwiejszy wgląd w aktualną sytuację dziecka.
Organizer można traktować jako pomoc w sporządzanych po sesjach obserwacjach. Może on być wykorzystywany w całości lub w razie potrzeby można drukować poszczególne strony. Nie każde dziecko wymaga tak szczegółowej obserwacji. Ale możemy spotkać dzieci, które mają trudności w osiągnięciu założonych celów, wtedy systematyczny wgląd w nasze oddziaływania i ich rezultaty jest konieczny.
Życzę wielu radosnych chwil podczas terapii.
Aleksandra Światowska”
Format: PDF, stron: 15
Cena : 14,90zł
Pingback: Premiera e-booka :INTEROCEPCJA. O TYM JAK ŚWIADOMOŚĆ CIAŁA WPŁYWA NA NASZE EMOCJE I JAK POMÓC DZIECKU POPRAWIĆ ŚWIADOMOŚĆ INTEROCEPTYWNĄ. | Centrum INTEGRA