W styczniu nowe szkolenie we współpracy z Fundacją Zrozumieć Autyzm

Warsztaty FundacjiZrozumieć Autyzm na Śląsku!

Zachowanie trudne u osób z autyzmem i CZR w podejściu rozwojowym.
Praktyczny warsztat dla terapeutów dotyczący tzw. trudnych zachowań osób z autyzmem i całościowymi zaburzeniami rozwoju w ujęciu rozwojowym – przyczyn i strategii terapeutycznych.zdjęcie warsztata

Zakres tematyczny:
• Co to znaczy „trudne zachowanie”?
• jak w podejściu rozwojowym w terapii osób z autyzmem i CZR rozumiane są zachowania trudne
• jak rozpoznać jaka potrzeba terapeutyczna stoi za tzw. trudnym zachowaniem i jak to zachowanie przekształcić w efektywną strategię terapeutyczną
• jak szukać przyczyn trudnego zachowania i dlaczego lepiej pracować z przyczyną niż ze skutkiem
• co mówią najnowsze badania na temat problemów z przetwarzaniem sensorycznym u osób z autyzmem i CZR oraz specyficznych problemów neurorozwojowych i jak ta wiedza może być pomocna w rozumieniu i radzeniu sobie z trudnymi zachowaniami
• jak w pełen szacunku i zrozumienia sposób reagować na zachowanie trudne u osoby z autyzmem i CZR tak, by zamiast wzmocnić problem, efektywnie pomóc jej sobie z nim poradzić
• jak dostosowywać środowisko osoby z autyzmem tak by działało na jej korzyść, a nie przeciwko niej – strategie długoterminowe
• jak nie stracić panowania nad sobą i pozostać ze sobą w kontakcie w obliczu „trudnego” zachowania osoby z autyzmem i CZR
Warsztat ma charakter interaktywny – z przestrzenią do szukania indywidualnych rozwiązań dla każdego z uczestników. Prowadząca podzieli się wiedzą i doświadczeniem wynikającym z wieloletniej pracy z osobami w spektrum autyzmu w nurcie terapii rozwojowych, opartych na relacjach.
Czas trwania: 8 h
Koszt: 250 zł
Prowadząca:
Małgorzata Michaluk – oligofrenopedagog (Akademia Pedagogiki Specjalnej), trener umiejętności społecznych, certyfikowany instruktor metody Growth Throught Play System. Specjalizuje się w pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Prowadzi indywidualne zajęcia terapeutyczne z dziećmi oraz zajęcia grupowe dla dzieci i młodzieży oparte na założeniach terapii rozwojowych. Prowadzi diagnozy poziomu rozwoju społeczno-komunikacyjnego dla dzieci z autyzmem, pisze programy terapeutyczne i uczy rodziców jak je realizować. Ukończyła liczne szkolenia, min.:
– Szkolenia certyfikujące w niedyrektywnej rozwojowej metodzie Growth Through Play System, Relate to Autism Institute oraz kursy doskonalące
– roczny kurs trenera umiejętności społecznych
– kurs I i II st HANDLE
– Metoda Ruchu Rozwijającego W. Sherborne
– program rozwoju komunikacji Makaton
– Integracja Sensoryczna kurs I stopnia

Zgłoszenia : pomoc@integra.edu.pl

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s